1 Kasım 2009 Pazar

Galatasaray CC:98 Erdemir:89

Öncelikle belirtmek isterim ki pazar günü, dışarı çıkmaya üşendiğimiz şu sıkıcı havada ilaç gibi bir maçtı. Her açıdan keyifli oldu, kazananın Galatasaray olması da benim için ayrıca önemliydi.

Galatasaray’ı bu sezon ilk defa seyrediyorum. Jasaitis ve Washington’ı daha önce milli takımlarında izlemiştim, ama diğer iki yabancı hakkında hiçbir bilgim yoktu. Bugün Wilkinson da, Rancik de bana iyi bir izlenim verdiler. Galatasaray iyi bir takım, mücadele gücü yüksek oyunculardan kurulu. Birlikte oynamaya alıştıkça çok daha iyi işler yapacaklardır. Fakat Avrupa’da başarı ve ligde final hedefleri varsa o zaman bir pivot eksikleri var gibi görünüyor. Hüseyin Beşok keşke gönderilmeseydi.

Bu maçta Jasaitis beklediğim gibi performans gösterdi. Savunmanın zaaflarını iyi değerlendirdi. Boş şutlarda çok etkili olduğunu biliyordum, bugün bunu bir kez daha gördük. Washington’u daha önce izlemiştim ve etkili bir, iki numara olduğunu biliyordum. Bugün topla ne kadar hızlı olduğunu gördüm. Galatasaray hücumlarını bu hızla şekillendirebilir. Takımın Türk oyuncularının biraz kendilerine çeki düzen vermesi gerekebilir. Murat Kaya, Evren Büker, Tufan Ersöz ve Can Akın’ın gerçekten çok iyi oyuncular olduklarını biliyoruz; fakat bunun oyuna istatistiksel anlamda da yansıması gerekiyor. Bugün 4 yabancıdan 75 sayı katkı gelirken yerlilerden sadece 23 sayı geldi.

Erdemir’in üzerinde bir şansızlık olduğu kesin. Fenerbahçe maçından sonra bu maçta da uzatmada kaybettiler. Bu ligde çok can yakabilecek bir oyun oynuyorlar. Maç içinde geriye düşmeyi pek sorun etmiyor ve maçtan hiçbir zaman kopmuyorlar. Bugün Erkan Veyseloğlu’nun performansına da bir paragraf açmak gerekebilir. Çok etkili oynadı ve maçı 30 sayıyla tamamladı. Erkan çok sevdiğim bir oyuncudur, artık daha istikrarlı bir sezon geçirmeli ve bu performansını bizlere ilerleyen haftalarda da izletmeli. Bu sezon Erdemir’in eğer bu şansızlıkları devam etmezse Playoff’a kalacağını düşünüyorum.

Pazar günü Ntvspor’un bize hediyesi olan Toronto-Orlando maçı ile devam edecek.

Hiç yorum yok: