18 Ekim 2009 Pazar

Fenerbahçe Ülker:75 Kepez Belediye:67

Beko Basketbol Ligi 2009- 2010 sezonunu Kepez Belediye- Fenerbahçe Ülker maçı ile açmış bulunduk. Özellikle Avrupa Şampiyonası’nda yaşadığımız hayal kırıklığı sonrasında basketbol gündeminden biraz uzak kalmıştım. Sezon açılışıyla birlikte basketbol izlemeyi ne kadar özlediğimi anladım.

Kepez Belediye sezon öncesinde yaptığı transferler, çok beğendiğim bir antrenörü takımın başına getirmesi ve son olarak Türkiye Kupası’nda Efes Pilsen’i yenmesiyle benim gözümde en çok merak uyandıran takım oldu. Ancak bu maçta Kepez Belediye potayı görür görmez sayıya gitmeye çalışan, sistemden uzak bir takım görüntüsü çizdi. Arada patlamalar yaparak çok yüksek sayı üretebilecek potansiyelleri var; fakat bir sistem içinde oynamazlarsa ara sıra can yakan ancak istikrar sağlayamayan bir takım olurlar. Baldwin’e -takımı kendi kurmamış olsa da- ileride bu takıma uygun bir sistem geliştireceği konusunda güveniyorum.

Fenerbahçe Ülker’i ise sistem olarak anlatmaya gerek yok. Tanjevic ve Solomon olduğu sürece benzer oyunlarına devam edecekler sanıyorum. Yeni transferlerden Greer benim gözümde gereksiz bir oyuncu, bu tarz oyunculara zor ısınıyorum. Basketbolu takım oyunundan uzaklaştırıyorlar. Bunlardan iki tanesiyle gard rotasyonunu doldurmak zararlı olabilir. Gricek bu sene yeni transfer sayılabilir, bu sezon eğer Tanjevic izin verirse çok yararlı da olacaktır. Kinsey ise kaldığı yerden devam ediyor, enerjisiyle takıma büyük yarar sağlıyor.

Apdi İpekçi Spor Salonu yenilenmiş, göze hoş geliyordu. Genelde seyircisiz maçlar için üzülürdüm, ama bu sefer bu sessizlik fazlasıyla hak edilmişti.

Hiç yorum yok: