21 Ocak 2008 Pazartesi

Fenerbahçe Ülker: 78 Efes Pilsen: 70


Dün akşam oynanan pota derbisinde Fenerbahçe alışıla geldiği şekilde yine Efes Pilsen^i mağlup etmeyi başardı. Mirsad Türkcan ve Semih Erden gibi iki önemli pota altı oyuncusunun yanı sıra Damir Mrsic gibi bu maçların en önemli adamı da eksikler hanesindeydi Fenerbahçe Ülker tarafında. Efes Pilsen^de ise yabancı kısıtlaması nedeniyle tahmin edildiği gibi Rashad Wright tribündeydi.

Maçın başlarında David Blatt topu pota altına indirerek hücum yapmayı düşündü ve bu bölgede kazanabilecekleri birkaç ekstra faulün maçın genelinde Fenerbahçe^yi uzun sıkıntısına sokacağını tahmin ediyordu. Ancak Fenerbahçe dış oyuncuları son yıllarda artık iyice alıştığımız şut yüzdeleriyle başladılar, Ömer ve Solomon her attığını sokmaya başlayınca fark biraz oynadı ve Drew^ü oyuna alarak dengeyi sağlamaya çalıştı Blatt.. Nicholas ilk yarıda etkili olsa da ikinci yarı ve özellikle son çeyrekte Ömer Onan^ın muhteşem savunması karşısında yine başarılı olamadı ve Efes Pilsen zaten iyi organize olamadığı bir maçı kaybetti..

Maça Fenerbahçe cephesinden baktığımızda da yine kötü bir oyun görüyoruz, son dakikalarda Solomon^un sazı eline alarak galibiyeti getirdiği standart maçlardan birisi oldu. Solomon atarsa kazanıyorlar, olur da saçmalarsa maç gidiyor. Zaten artık Tanjevic^in "basketbol oynatamama becerisi" hakkında bir şey yazmayacağım.. Bu maçta Fenerbahçe Ülker adına en çok hoşuma giden şey Ömer^lerin performansıydı, ayrıca 2010 milli takım kadrosunda düşünülen Hakan Demirel^in, Solomon^un faul problemine girdiği dönemde bile düşünülmemesi, White ve Preldzic ile oyun kurma denemeleri ciddi anlamda düşündürücü.. Belki sakatlığı vardır, bilemiyorum ama öyle umuyorum.. (Gerçi Hakan^ın iyi bir guard olmadığını düşünüyorum)

Mücadelesi her zaman zevkli olan bu seride artık basketbol adına daha güzel şeyler görmek istemek sanırım hakkımız, Efes Pilsen Ender Arslan yönetiminde oynadığı sürece bu imkansız gibi, Fenerbahçe Ülker^in başında da Bogdan varsa ancak Mrsic ve Solomon^u keyif unsuru olarak izleyebiliriz..

2 yorum:

farawaysoclose dedi ki...

Siz biliyorsunuzdur belki, Can Maxim Mutaf isminde bir oyuncu var FB Ülker'de, 89-90 doğumlu. Aydın hoca geçen sene bazı maçların son 1-2 dakikasında oynatmıştı, bu sene Tanyevic hiç sans vermedi ona. kimdir nedir nerelidir niye bu takımda, madem umut vaat ediyor niye alpella da değil, öyle kuzu gibi oturuyor kenarda bu çocuk.

Efrasiyâb dedi ki...

Valla her fb maçına gittiğimde bu oyuncuyu kenarda görüyorum ve her seferinde adını unutup anonsları bekliyorum. Fiziksel olarak tbl'ye yetersiz duruyor ama daha oyununu göremediğim için çok fazla yorum yapamıyorum; bu sezon Alpella'ya gitmemesine bende şaştım orada daha hızlı pişebilirdi.