14 Nisan 2008 Pazartesi

Hüsnü Çakırgil


Her ne kadar yaş itibarıyla kariyerinin sonlarını izlemiş olsam da üzerimdeki etkisi inanılmaz olan bir oyuncudur Hüsnü Çakırgil.. Bir Galatasaray taraftarı ve dönemin Ülkerspor oyuncusu olsam da seyirci yüzünden en çok Fenerbahçe maçlarını izlemeye gitmişimdir.. Gittiğim ilk basketbol maçında Hüsnü Çakırgil orta sahayı geçtiğinde "At Hüsnü, at ordan at" diyen seyircilere anlam verememiştim, ancak sonradan -ki 15 dk kadar sonra- anladığım kadarıyla haklıydılar, Hüsnü tabiri caizse "yağmur gibi" atıyordu. Gayet değişik olan ve şuttan başka birçok şeye benzeyen atışları genellikle isabetli oluyordu.. Seyirci de doğal olarak yerinde duramıyordu, Hüsnü Çakırgil tip olarak da bir basketbolcuyu andırmıyordu, sanki yanımdaki adam sahaya atlamış ve maçı eliden geldiğince çevirmeye çalışıyordu, yetenek olmasa da yüreği yeterdi ya hani, işte o görüntü vardı (ve yetenek vardı Hüsnü'de, kimse inkar edemez)

Şimdi gece gece aklıma geldi, keşke o dönemde Youtube olsaydı da uzatmaya götürdüğü Ülkerspor maçının videolarını izleseydik.. Jan Jagla'yı utandırırcasına salladığı umarsız üçlükleri, potaya bakmadan yolladığı efsane şutlarını görebilseydik.. Fotoğrafını bile bulamıyorum kolay kolay, keşke daha öncesini de görebilseydim, dizindeki o bandajın olmadığı dönemdeki oyununu da izleyebilseydim.. Belki izleyemedim ama şimdi bir yerlerde yardımcı antrenörlük yapıyor, ilerde bir takımın başında belki takım elbise ile görebiliriz kendisini.. Ama yine de maça gidip "at hüsnü, at ordan at.." derim kendisine, alınmasın..

Hiç yorum yok: