2 Nisan 2008 Çarşamba

Zeki Gülay


Gönül adamı, basketbol insanıdır Zeki Gülay.. Hayatı boyunca asla bir basketbolcu gibi oynamamıştır, hatta oynadığını da pek söyleyemeyiz ama benim en sevdiğim "oyunculardandır". Basketbolun içinde bir izleyici olarak varlığını sürdürmesi, zaman zaman ısınan takım arkadaşlarına masörlük ve maç sırasında zorlanan hocasına yardımcı antrenörük yapması ile kalbimdeki yeri ayrıdır.. Fenerbahçe formasıyla başlayan Tbl kariyerinde yıllarca o takım senin bu takım benim dolaştıktan ve birbirinden başarısız gözüken sezonları geçirdikten sonra Fenerbahçe formasıyla kaptanlığa yükselmiş, benim de canlı izlediğim birçok maçı benchten izleme şansını elde etmiştir..


Kariyer rekorlarını bilemiyorum ama çift hanelere ulaştığını pek hatırlamam (hem sayı hem dakika anlamında, ribaund hiç demiyorum bile..) 2007-08 sezonunda Alpella formasını giymektedir ve toplam 2-3dk kadar süre almıştır..


72 doğumlu bu oyuncuyu sevme nedenlerim aslında çok kişisel, Zeki gibi olmak isterdim, belki yeteneğim yok ama sahadan maçları izlemek ve oyuncuların neler hissettiğini anlamak isterdim ama başaramadım, oysa Zeki her zaman 13. dev adam olarak kalacağını bile bile sahaya çıktı ve hiç gocunmadı, çok büyük bir adam.. Özellikle geçtiğimiz sene Fenerbahçe maçlarını saha içinden izlerken Zeki^nin takımın ısınması sırasında oyuncuların başında durup elinde havlu ile gezmesini hiç unutmayacağım, kadroda olan bir oyuncunun bu rahatlığı gösterebilmesi inanılmaz..


Basketbol^un Hayrettin Demirbaş^ı gibi dursa da Zeki^nin takımlara kattığı değer istatistiklerle ölçülemez.Abi eksikliği değil miydi A Milli Basketbol Takımımızı parçalayan, belki pota altını kapatamaz ama işte o eksiği kapatmakta üzerine yoktur Zeki Gülay^ın..


Long Live Zeki!

1 yorum:

justbasicfacts dedi ki...

abi zeki'nin esas olayı takım ısınırken gayet lakayıp bir şekilde potanın arkasına geçip şut denemesiydi. potanın arkasından sokuyordu şutu. çocuklar gibi şendi.

o değil de bizim mahalleye taşınsa, bizimle basket oynasa yine çift sayıya ulaşamaz bu. alışık olmadığından değil, sevmiyor. farklı bir insan.